Cea mai sanatoasa metoda de preparare a cafelei. Cea la ibric creste colesterolul

76

Cea mai buna modalitate de preparare e la filtru sau espressor.

“Espressoul are o aroma foarte puternica, dar, contrar conceptiilor populare, nu are o cantitate mai mare de cofeina decat cea preparata la filtru, pentru ca este preparata la abur”, explica nutritionistul Eduard Adamescu, de la Cabinetul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice.

Cafeaua creste colesterolul

Cafeaua este un adjuvant perfect in regimurile de slabire. Neagra sau cu putin lapte degresat nu are aproape nicio calorie, insa capuccino, ciocolata calda sau latte-machiato “stricate” cu mult lapte, frisca si zahar urca si la 500 de calorii, adica un sfert din necesarul zilnic al adultilor. Cu alte cuvinte, o astfel de bautura poate “inlocui” cu succes micul dejun sau cina. Mai grav e ca nu aduc nutrienti, ci doar zahar, frisca si grasimi, care, consumate cu regularitate, favorizeaza acumularea kilogramelor si cresc nivelul de colesterolul din sange. Chiar daca e practica, nu alegeti cafea “la plic”, incarcata cu E-uri si zahar.

O persoana sanatoasa poate sa bea lejer doua cesti de cafea pe zi (a cate 150 ml fiecare). Hipertensivii trebuie sa renunte la cafea, iar cei care au o probleme cu stomacul (gastrita, ulcer etc.) nu trebuie sa renunte la “doza” zilnica, ci doar sa fie mai prudenti si sa nu o consume pe stomacul gol, ci doar dupa micul dejun. Cardiacii ar trebui sa consume cafea doar la recomandarea medicului.

Citeste continuarea pe Doctorul Zilei.

Foto: Unsplash.com.

Source link

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.