După ce s-a întors din Marea Britanie, acolo se aflase o perioadă de trei ani, dânsa a decis să revină acasă cu un scop: „să schimbe lucrurile întru binele copiilor din comunitatea sa”. Cum? Punând pe roate o afacere mai puțin întâlnită pe teritoriul țării, creând un atelier de inovații pentru copii și nu doar.

Astfel, Eugenia Caracaș a reușit să obțină un grant în valoare de 143 000 de lei prin programul ODIMM „Femei în afaceri”, lansat în anul 2016, finanțat din bugetul de stat și cofinanțat de către Uniunea Europeană prin proiectul „Suport pentru IMM în zonele rurale”.

„Am venit pe un teren nou și am dezvoltat afacerea cu succes, generând și patru noi locuri de muncă. Vreau să încurajez și alte femei să fie sigure în forțele proprii. Este un proces ușor, am completat formularul de aplicare, după care am pus în practică ideile scrise pe foaie”, relatează antreprenoarea despre procesul de aplicare la programul „Femei în afaceri”.

Grație suportului european, proprietara a investit în formarea noilor cursuri de aritmetică mentală și robotică.

„Cu banii primiți am cumpărat opt seturi de roboți și tehnică digitală, am creat o bibliotecă și am investit în mobilier. Avem tot ce este necesar pentru buna desfășurare a lecțiilor și pentru diversificarea serviciilor de educație”, precizează doamna Caracaș.

Copiii pot desena cu pixuri 3D – unice în Republica Moldova – și pot studia robotica, activitate care contribuie la formarea unei gândiri analitice, la abilitatea de a găsi soluții și de a rezolva diverse probleme. Potrivit fondatoarei centrului, beneficiile activităților desfășurate sunt multiple: copiii își dezvoltă creativitatea, vorbirea, logica și capacitatea de a-și exprima liber opiniile.

Centrul de dezvoltare a fost fondat în anul 2019 și este frecventat anual de peste 200 de copii din orașul Călărași și din localitățile rurale învecinate. Mai mult decât atât, în cadrul centrului, beneficiarii de servicii pot învăța și două limbi străine, vorba este despre germană și engleză, iar vârsta de înscriere la acestea este foarte versatilă. Mai mult decât atât, Eugenia a povestit că, în cadrul unui curs de engleză, a fost înscris și un cuplu ieșit la pensie, care voia să învețe o limbă nouă pentru a putea comunica în țara în care se află copiii lor.

Tot aici antreprenoarea ține să completeze că mulți dintre părinți aduc copiii la centrul de inovații nu doar pentru performanță, ci și pentru beneficiile pe care le oferă centrul.

„Zilele trecute am avut un feedback de la un părinte care vine cu copilul său la aritmetică mintală și a spus că observă cum s-au îmbunătățit rezultatele lui, în special la matematică și, mai mult decât atât, el este interesat să meargă la școală, fiind cumva captivat și de învățătura formală, ceea ce bucură, fiindcă noi venim ca un sprijin, ci nu ca o concurență pentru școli”, conchide antreprenoarea.

Campania „UE pentru Moldova Rurală” continuă să prezinte rezultatele și oportunitățile de dezvoltare a zonelor rurale oferite de Uniunea Europeană pentru localitățile din Republica Moldova.

Menționăm că una dintre prioritățile parteneriatului UE-Moldova în zonele rurale este dezvoltarea antreprenoriatului rural de succes, prin susținerea sectorului IMM-urilor și crearea de locuri de muncă în zonele rurale. Uniunea Europeană, cu suportul de implementare a asistenței din partea Organizației pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii, contribuie la dezvoltarea micilor afaceri, în special în zonele rurale și constituirea unei infrastructuri de sprijin în afaceri în regiuni.