Saturday, June 12, 2021
Acasă Social Precizările Ministerului Sănătății după ce un bărbat vaccinat a decedat

Precizările Ministerului Sănătății după ce un bărbat vaccinat a decedat

Reprezentanții Ministerului Sănătății, Muncii și Protecției Sociale au venit cu o reacție în urma decesului unui bărbat de 69 de ani, locuitor al satulului Horjești, raionul Hâncești, care a fost recent vaccinat împotriva Covid-19.

Persoana a fost vaccinată la data de 16.03.2021, în incinta CS Hâncești, cu vaccinul Astra-Zeneca (Lot CTMAV 503). Timp de 15 minute după vaccinare, nu a fost înregistrată nicio reacție adversă. În următoarele 24 de ore, la fel, persoana nu a prezentat reacții adverse postvaccinale.

Comitetul de Evaluare a Evenimentelor Adverse Post-imunizare nu a recepționat nicio informație despre oricare reacții adverse post-imunizare, înregistrate în cazul persoanei menționate

„Menționăm că, într-o fiolă de vaccin AstraZeneca sunt 10 doze de vaccin. Celelalte 9 persoane care au fost vaccinate din același flacon, nu au prezentat careva evenimente adverse post-imunizare.

Conform documentației medicale de la asistența medicală primară, pacientul se afla la evidența medicului de familie cu diagnoza: Hipertensiune arterială și regulat administra preparate hipertensive.

La data de 17.03.2021, în jurul orei 22:00 a fost solicitată AMU Hâncești de către rudele persoanei. AMU a constatat, pacientul acuza dureri precordiale cu caracter de constricție, apărute în jurul orelor 16:00, care s-au accentuat spre seară, dispnee pronunțată, transpirații reci și paloare a tegumentelor. Din anamneza colectată de la soția pacientului, acesta se afla la evidența dispanserică cu Hipertensiune arterială, pentru care administra tratament regulat.

După examinarea minuțioasă clinică și paraclinică a pacientului, tensiunea arterială cu valorile -160/100 mmHg, a fost stabilit diagnosticul – „sindrom coronarian acut, fără supra denivelare de segment ST.”, fapt pentru care a fost administrat tratament conform protocolului clinic național.

Pe parcursul transportării către instituția medicală spitalicească, starea generală s-a agravat brusc, cu compromiterea parametrilor indicilor vitali, fapt ce a impus administrarea tratamentului inotrop, care a fost  fără rezultat. În final, s-a instalat stopul cardiorespirator și s-au inițiat măsurile de resuscitare cardiorespiratorie și cerebrală, care au fost fără succes.

Centrul de medicină legală Hâncești a constat în urma autopsiei cauza directă a decesului – insuficiență cardiovasculară. Cauza antecedentă, infarct miocardic acut cu maladia principală, boală ischemică a cordului. Cardioscleroză postinfarctică.

În urma autopsiei, s-a constat că persoana a decedat de infarct miocardic acut, având cicatricii mai vechi, care denotă faptul că, în trecut persoana a mai suferit un infarct miocardic. După o analiză preliminară, s-a constatat că nu există nicio legătură cauzală dintre administrarea vaccinului și decesul înregistrat”, se arată într-un comunicat de presă emis de Ministerul Sănătății.

Source link

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai populare