Monday, January 18, 2021
Acasă Social Regulamentul privind indemnizaţia urmaşilor personalului medical decedat de COVID-19 va fi publicat...

Regulamentul privind indemnizaţia urmaşilor personalului medical decedat de COVID-19 va fi publicat în Monitorul Oficial


Chişinău, 27 aug. /MOLDPRES/. Hotărârea pentru aprobarea Regulamentului cu privire la stabilirea și plata indemnizației urmașilor personalului medical decedat ca urmare a desfășurării activității medicale în lupta cu COVID-19 va fi publicată mâine în Monitorul Oficial și va intra în vigoare, transmite MOLDPRES.

Conform regulamentului, personalul medical care participă nemijlocit la acțiuni medicale împotriva COVID-19 se consideră medici, asistenți medicali, felceri, farmaciști, medici laboranți și felceri laboranți, infirmieri și conducătorii auto din asistența medicală prespitalicească.

Dreptul la indemnizație se acordă: soțului supraviețuitor, pentru o perioadă de cinci ani de la data decesului întreținătorului; copiilor până la vârsta de 18 ani sau, dacă își continuă studiile în instituții de învățământ de zi (secundar, mediu de specialitate și superior), până la terminarea acestora, fără a depăși vârsta de 23 de ani; unuia dintre părinți, în cazul în care nu sunt urmași specificați anterior. „Stabilirea, evidența și organizarea plății indemnizației urmașilor personalului medical decedat ca urmare a desfășurării activității medicale în lupta cu COVID-19 se efectuează de către Casa Națională de Asigurări Sociale (CNAS)”, indică decizia Guvernului.

Indemnizația în cazul decesului personalului medical ca urmare a desfășurării activității medicale în lupta cu COVID-19 se acordă urmașilor, dacă decesul întreținătorului a survenit ca urmare a infectării în cadrul desfășurării nemijlocite a activității medicale în lupta cu COVID-19. Cererea pentru stabilirea indemnizației se depune de către persoana care a obținut dreptul la indemnizație sau tutorele (curatorul) acesteia, cu prezentarea documentelor confirmative la casa teritorială de asigurări sociale, unde se înregistrează în mod obligatoriu. Cererea se depune conform modelului stabilit de CNAS.

De asemenea, indemnizația se stabilește de la data decesului, dacă cererea și actele necesare au fost depuse în termen de 90 de zile de la această dată. În cazul în care cererea și actele necesare au fost depuse după expirarea acestui termen, indemnizația se acordă de la data prezentării ultimului act necesar.

Cheltuielile pentru realizarea prezentei hotărâri vor fi acoperite din contul mijloacelor bugetului de stat.

Sursă: www.monitorul.md



Source link

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai populare

Șoferul decedat ieri, în accidentul de la Fălești, era angajat al SIS

Șoferul care a decedat ieri într-un accident în apropiere de satul Răuțel, raionul la Fălești era angajat al SIS. Ghenadie Josan ocupa funcția de...

Anunț cu privire la depunerea jurământului de credință față de statul român

Pentru a veni în sprijinul persoanelor care solicită depunerea jurământului de credință față de România, Ambasada României la Chișinău comunică faptul că, începând cu...

Starea de urgență în Republica Moldova prelungită încă pentru o lună

Comisia naţională extraordinară de sănătate publică a decis prelungirea stării de urgență în sănătate publică în Republica Moldova, până în data de 15 februarie...

Taximetrisul implicat în accidentul de pe traseul Cimișlia-Hâncești, a decedat la spital

Cu puțin timp în urmă, șoferul automobilului Dacia, în vârstă de 30 de ani, a murit cu puțin timp în urmă pe patul de...