În prima jumătatea a anului 2020, Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 a recepționat și tratat un număr de 1 322 907 de apeluri. Potrivit datelor statistice, reiese o medie zilnică de 7 085 de apeluri la numărul unic de urgență 112.

Totodată, timpul de răspuns la apelurile intrate în Sistemul Automatizat Informațional al Serviciului 112 în primele cinci secunde reprezintă 81,7 %, ceea ce indică o dinamică pozitivă, și anume cu aproximativ 10 la sută mai mult ca în prima jumătate a anului 2019.

Cel mai mare flux de apeluri a fost înregistrat în intervalul de timp cuprins între orele 17.00 și 19.00. Apelurile de urgenţă reale reprezintă 41,26 %, iar dintre acestea cele mai multe au fost gestionate de Serviciul de Ambulanţă (73,80 %), Poliţie (23,33 %) şi Pompieri (2,87 %). Din punct de vedere al localizării geografice, cele mai multe apeluri provin din Chișinău, Bălți și Orhei.

Cele mai solicitate intervenții, conform clasificatoarelor evenimentelor sunt:
# hipertensiunea arterială;
# copil bolnav;
# infracțiune contra vieții și sănătății persoanei;
# incendiile.

Numărul de apeluri ce nu reprezintă urgențe s-a diminuat în perioada de referință cu aproximativ cinci procente comparativ cu anul 2019 și se situează la circa 59 %. Conform estimărilor Serviciului 112, costul mediu lunar privind recepționarea și procesarea apelurilor nejustificate este de 84 100 de lei.