Monday, March 1, 2021
Acasă Sănătate Vitamina care răspunde de buna dispoziție

Vitamina care răspunde de buna dispoziție

Vitamina D este esențială pentru organism, menținând oasele puternice, susținând activitatea sistemului imunitar și totodată contribuind la menținerea sănătății sistemului cardiovascular.

Organismul are abilitatea de a-și produce singur cantitatea de vitamina D. Pentru aceasta este necesară expunerea zilnică la soare timp de 15-20 minute. Atunci cînd aceasta circulă în sânge, ajută la absorbția calciului și a fosforului care este primit din surse digerate. Vitamina soarelui sau vitamina antirahitică –sunt doar două dintre denumirile informale primite de vitamina D până acum, însă dincolo de aceste aspecte, vorbim cu adevărat despre un element absolut esențial pentru sănătatea organismului și pentru buna funcționare din toate punctele de vedere.

Obținerea unei cantități suficiente de vitamina D este importantă pentru creșterea și dezvoltarea normală a oaselor și dinților, precum și pentru îmbunătățirea rezistenței la anumite boli.

Pe lângă beneficiile asupra sistemului osos, vitamina D contribuie la:       

–Reglarea ritmului cardiac;
Formarea și dezvoltarea creierului și la optima funcționare mentală pe parcursul vieții;
–Stimularea activității sistemului imunitar;
–Reducerea riscului de scleroză multiplă; 
–Diminuarea șanselor de a dezvolta boli cardiace;   

Studiile arată că vitamina D joacă un rol important în reglarea stării de spirit și prevenirea depresiei. Persoanele care au fost diagnosticate cu un nivel scăzut de vitamina D se confruntă cu anxietate și depresie.

Rolul de bază al Vitaminei D în organism este absorbția calciului. Fără absorbția și fixarea unei cantități suficiente de calciu, rezistența și densitatea oaselor scade și crește riscul apariției unor probleme ale sistemului osos. Datorită acestui rol, vitamina D3 ajută la reducerea riscului de apariție a artritei reumatoide și a osteoporozei.

Simptomele deficitului de vitamina D la adulți:
– oboseală, lipsa de concentrare și apatie
– slăbiciune osoasă sau musculară
– transpirație excesivă
– stres și schimbări bruște ale stării de spirit, stări de iritabilitate

Insuficiența Vitamina D își lasă amprente în organism precum: rahitism sau osteomalcie, osteoporoză, depresie, oboseală cronică, paradontoză, imunitate scăzută, astm, psoriazis, boli cardiovasculare, alzheimer și demență, diabet, probleme de fertilitate, sindrom metabolic, preeclampsie.

Vitamina D se găsește în următoarele alimente:
– peste: somon, hering, sardine în ulei, ton, cod.
– stridii
– avocado
– carnea de vită
– lapte, iaurt, brânzeturi,
– gălbenuș de ou
– migdale și lapte de migdale

Atenție! Depășirea dozei recomandate de 400-600 UI la adult poate avea exact aceleași efecte pe care le are deficitul de vitamina D – rahitism, boli autoimune – cât și o acumulare nedorită de calciu în organism și dezvoltarea pietrelor la rinichi.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai populare