miercuri, decembrie 1, 2021
Acasă Educație (doc) Cele șapte modele de studii, pentru anul 2020, propuse de Ministerul...

(doc) Cele șapte modele de studii, pentru anul 2020, propuse de Ministerul Educației, explicate desfășurat

44


În cadrul unui briefing de presă, ministrul educației, culturii și cercetării a relatat despre modele alese de școli pentru noul an de studii. Cele mai multe instituții optează pentru modelul 1, care presupune prezența fizică 100 % a elevilor la școală. Totodată, celelalte modele care presupun învățarea mixtă, hibrid sau combinată sună vag, iar pentru ca părinților să le fie mai clare aceste modele am găsit și o explicație desfășurată pentru fiecare. 

Modelele selectate de instituțiile educaționale (numărul total de instituții – 1 240, inclusiv 23 private):

#1. au optat pentru modelul 1 (prezența 100 % în instituții) – 769 de instituții;
#2. au optat pentru modelul 2 (învățare pe schimburi) – 119 instituții;
#3. au optat pentru modelul 3 (model combinat de studii, câteva zile acasă, câteva la școală) – patru instituții;
#4. au optat pentru modelul 4 (modelul hibrid, 50 % dintre elevi se află la școală și 50 % – acasă, online; elevii se împart în două grupuri) – 17 instituții;
#5. au optat pentru modelul 5 (50 % dintre elevi se află la școală timp de o săptămână, iar 50 % se află acasă, online, apoi grupurile se schimbă) – 15 instituții;
#6. au optat pentru modelul 6 (online, la acest model se recurge în caz de focare COVID-19, dacă e situație excepțională) – zero instituții;
#7. au optat pentru modelul 7 (îmbinarea a două sau trei modele prezentate mai sus) – 261 de instituții.

Vedeți modelele explicate în documentul de mai jos.

Amintim că instituțiile de învățământ vor fi redeschise în trei etape:

#1. pregătirea instituțiilor – evaluarea riscurilor în contextul epidemiologic, realizarea lucrărilor cu echipamente individuale, elaborarea planului de redeschidere, instruirea, informarea angajaților și părinților;
#2. etapa de adaptare/revenire în instituția de învățământ va fi stabilită perioada pentru fiecare clasă a activităților de consolidare/aprofundare și după caz, recuperare a realizării curriculumului şcolar în perioada martie-mai 2020 în cadrul învățământului la distanță. În această perioadă elevii nu vor fi notați;
#3. etapa de bază – organizarea eficientă a procesului educațional.

Principiile în baza cărora vor fi redeschise instituțiile de învățământ sunt: sănătatea și siguranța, dezvoltarea unei culturi de încredere și respect, informarea corectă și permanentă. Elevii și cadrele didactice vor fi supuși zilnic triajului matinal.



Source link

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.