Priorităţile MECC pentru acest an de studiu

32


Ministerul Educaţei, Culturii şi Cercetării (MECC) îşi propune patru priorităţi pentru anul de studii 2020-2021, în contextul pandemiei de COVID-19. Prima ţine de protejarea sănătăţii copiilor, elevilor, studenţilor, precum şi a cadrelor de învăţământ. Cea de-a doua prioritate este dezvoltarea spiritului de comunicare şi informarea din surse sigure în rândul elevilor, cadrelor didactice şi al părinţilor. O altă prioritate este dezvoltarea educaţiei digitale, iar cea de-a patra este includerea deplină în procesul de învăţământ a elevilor cu nevoi educaţionale speciale.

„Astăzi ne reunim şi acceptăm fără îndoială ideea că procesul educaţional trebuie să continue. Împreună trebuie să ne conjugăm eforturile pentru a aduce întreaga societate în jurul şcolii pentru a depăşi provocările cu care ne confruntăm în contextul pandemiei virusului COVID-19”, a subliniat Igor Şaducaţiei, Culturii şi Cercetării.

Conform datelor prezentate de ministrul Educaţiei, Igor Şarov, din 1.252 de instituţii de învăţământ, s-au redeschis fizic 1.233.

„19 instituţii nu s-au redeschis, 11 sunt în carantină, alte opt nu s-au redeschis din diverse motive, printre care necorespunderea cu cerinţele Agenţiei Naţionale pentru Sănătate Publică. Aceste instituţii se vor redeschide după 7 sau 14 septembrie”, a menţionat Şarov.

Totodată, ministrul Educaţiei a informat că pentru prezenţa în şcoli au optat 800 de instituţii, pentru modelul doi – învăţatul pe schimburi – 105, învăţarea combinată a fost aleasă de trei instituţii, iar pentru învăţarea pe grupe au pledat şase instituţii. Alte 19 instituţii au ales învăţământul la distanţă, acesta însă este un model temporar, legat de regimul de carantină din localitate sau instituţie. Modelul mixt a fost ales de 314 instituţii.

„În condiţiile modelelor alese, 3.891 de cadre didactice vor activa cu peste 1,5 normă didactică. Numărul de instituţii care au nevoie de resurse financiare suplimentare este de 320”, a spus ministrul Educaţiei.

 Conform datelor, în ceea ce priveşte instuţile de educaţie timpurie, din 1398 de grădiniţe publice, pentru 404 instituţii fondatorii au luat decizia de a redeschide , 994 urmează să obţină decizia de a se redeschide.

„În prezent, în aceste instutuţii se menţine comunicarea de la distanţă cu familiile şi copiii. Menţionăm că informaţia este una dinamică şi se schimbă în permanenţă”, a mai adăugat Igor Şarov.

Totodată, ministrul Educaţiei a accentuat faptul că părinţii nu sunt obligaţi să achite taxă pentru procurarea dezinfectanţilor de care au nevoie instituţiile de învăţământ.
 

Din numărul total de 91 instituţii de învăţământ profesional tehnic pentru Modelul 1, prezenţa fizică 100% în instituţia de învăţământ au optat – 27 instituţii; Modelul 2, învăţarea în 2 schimburi – 14 instituţii; Modelul 3, învăţarea alternantă – 4 instituţii; Modelul 4, Hibrid – 7 instituţii; Modelul 5, învăţarea la distanţă – online – 32 de instituţii din mun. Chişinău (pe parcursul primelor 2 săptămâni); Modelul 6, învăţarea mixtă – 39 instituţii.

De asemenea, cele 24 de instituţii de învăţământ superior publice şi private din ţară, pe parcursul a cel puţin două săptămâni vor desfăşura procesul de studii în regim online. Ulterior, în funcţie de evoluţia situaţiei epidemiologice, universităţile vor desfăşura studiile într-o formă combinată (în sălile de curs şi online) prin folosirea în acest scop a platformelor educaţionale accesibile





Source link

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.